(split ?) Doom II

13 messaggio/i normal

02/12/2020 23:50
BlackCydonia 286 messaggi
Hello,

Recently, Doom II got on update on Steam and now the time are in xx:xx.xx

So should we split the steam version of doom II and the original pc version ? It doesn't change a lot of thing but it's more precise
03/12/2020 12:44
zephyraz 3282 messaggi
Steam is not a system, but is a part of the PC system, so we can't split it.
In this situation, I think it will be more easy to change units in Doom II (don't forget the link next time, thanks).
Then, all actual score are xx:xx and will be changed for xx:xx.00 by default.
New scores can be done with the new format xx:xx.xx
03/12/2020 14:51
If we do that, we much count for example any 06.xx to 06.00 otherwise it will not be fair for those who play on Steam, because a 06.99 for example in original doom II is a 06.00 IGT.
03/12/2020 16:08
zephyraz 3282 messaggi
We will not change the written times, VGR always follow what is written on the screen (except some games where there is supplementary details or objects when the sore is looped).

So, in your example, people with a time 00:06 (00 min 6 sec) will have a new time of 00:06.00
By the way, where do yo know or read that original version accept such lower approximation ?

Then, if people post new score from Steam, it can be 00:06.99, but we will not change this to 00:06.00
03/12/2020 16:47
The original version isn't changed because the steam version is an "enhanced port" made by Id.

However, I saw that you can launch the original unmodified version from the steam game, so we can simply add a rule when v7 will come up to say that we used the unmodified dos version !
03/12/2020 18:32
zephyraz 3282 messaggi
Good news if you can play the original version in Steam, it will simplify this change.
Don't worry, if there is a little advantage with the original one, and if this is written in the game informations, people will naturally play with this original version.
So now, I let this modification to other Game Admins, because I made a test before with first level, and it didn't change the time like it should.
04/12/2020 09:10
Foxof 6212 messaggi

zephyraz :

Steam is not a system, but is a part of the PC system, so we can't split it.

Si on se retrouve avec des version différente sur Steam par rapport a l'original sortie en boite, oui on peut les séparer. soit en rajoutant l'année de sortie ou écrire Steam à coté du jeu

et je vais retiré tout les Live PSN ESHOP a coté de chaque jeu qui n'as pas besoin d'avoir cette information
04/12/2020 11:46
zephyraz 3282 messaggi
Je suis aussi d'accord pour la séparation des jeux dès qu'il y a une différence de gameplay.
Dans le cas particulier de Doom II sur Steam, il n'y a pas besoin de faire cette séparation, le jeu étant à priori identique.
Il faut juste changer le format du record.
Cela permettra aux joueurs Steam de poster leurs records, qu'ils soient faits sur le jeu original (arrondi à la seconde inférieure selon BlackCydonia, mais à confirmer) ou non.

Pour l'indication Live/PSN/Eshop, je suis d'accord pour l'enlever du titre du jeu, mais alors il vaudrait mieux le réindiquer dans le forum du jeu, sa page d'infos ou directement dans les règles spécifiques.
Ce sera ainsi aumoins indiqué quelquepart, et utile pour des joueurs voulant acheter physiquement le jeu et ne le trouvant nullepart. ok
11/06/2021 04:13
Triple HHH 287 messaggi

Je le possède sur le PSN et mes temps sont en xx:xx:xx alors je fais quoi moi ?

08/09/2021 11:22
Yuri 1415 messaggi

Je ne suis pas d'accord avec le fait de changer le format du record.

En effet, les jeux ne possèdent pas de différences de jeux mais possède une différence dans le format du temps. 

Le fait que des joueurs ne possèdent pas le même format que d'autres sur un jeu, montre bien qu'il y a un souci et implique une séparation...

À voir quoi faire 😅

08/09/2021 13:31
Triple HHH 287 messaggi

Il ne faut pas changer le format des scores, tu a raison Yuri

Je pense qu'il faut Séparer avec le nouveau format, VGR ne doit pas arrondir les scores. Ce n'est que mon avis bien sûr, mais il me semble plus juste ainsi, car les joueurs qui ne jouent pas en Démat n'ont pas cette mise à jour. Pour l'instant, je ne poste pas mes scores dessus tout simplement, car je n'ai pas le bon format.

Donc je patiente 

28/05/2022 15:39
Yuri 1415 messaggi

Pour ton cas Triple HHH, on peut split le jeu Doom II PC / PlayStation 4. On peut mettre le nouveau format xx:xx.xx sur la PlayStation 4.

Qu'en dis-tu?  

PS: Il faudrait tout de même vérifier si les jeux possèdent des différences

20/08/2023 14:43
Yuri 1415 messaggi

Bump. If there's no answer until the 20th of October, I'll archive this topic.

You must be logged in to reply to this topic.
Choisir un thème

Défaut

Gaming

Nintendo

Sega

Sony

Xbox

Capcom

Bandai Namco

EA

Ubisoft

Square Enix